Copywriter

Kdo je copywriter?

Copywriter je ve zkratce člověk, který píše texty, které se líbí jak návštěvníkům webových stránek, tak i vyhledávačům. V jeho popisu práce je tvořit texty čtivé, originální, ale také srozumitelné. Nejdůležitější schopností copywritera je však schopnost prodávat textem. Tím se liší od běžného „pisálka“, který pouze popíše váš produkt.

Jak vypadá text od copywritera?

Říct přesně, jak má dobrý prodejní text vypadat, není snadné. Každý copywriter má své metody. Výsledný text by ovšem měl plnit dva základní úkoly. Měl by být napsán…

pro zákazníky…

Tak předně, čtení copywriterova textu musí čtenáře bavit. Musí hltat písmeno po písmeni, slovo po slově, odstavec po odstavci. Stále se musí dozvídat něco nového a zajímavého. To je veledůležitý úkol copywritera – zaujmout textem. Důležitějším úkolem copywritera je ovšem přimět čtenáře textu k nákupu a zvedat tak konverzní poměr stránek. Po přečtení prodejního textu musí mít čtenář zkrátka pocit, že tu či onu službu nebo produkt prostě potřebuje. To není jednoduché. Dobrý copywriter to však musí zvládnout!

… i pro vyhledávače.

A aby toho nebylo málo, musí copywriter napsat text tak, aby ho vůbec někdo našel. Musí tedy psát s ohledem na vyhledávače. Musí proto zvolit vhodná klíčová slova. Nesmí zapomenout rozmyslet vhodnou hustotu klíčových slov. Pak ale také musí zvolená klíčová slova ve vhodně rozmyšlené koncentraci použít. Zabývat se musí také HTML značkami, hierarchií nadpisů a mnoha dalšími on-page faktory pro optimalizaci webové stránky.

Proč využít copywriterovy služby?

Copywriting je nedílnou součástí SEO. Podnikáte-li v nějakém oboru, patrně víte mnoho o svém produktu či službě. Jste si ale skutečně jisti, že své produkty a služby dokážete poutavě prezentovat za pomocí textů? Pokud ne, není to žádná ostuda. Psát poutavé texty není snadné. Najít rovnováhu mezi prostým popisem skutečnosti a na první pohled podbízivým článkem, to je copywriterův každodenní chleba.

Dobrý copywriter dokáže pomocí textů:

  • Srozumitelně informovat
  • Vypíchnout nejdůležitější výhody
  • Získat textem zákazníka na svou stranu
  • Zlepšit konverzní poměr jednotlivých podstránek
  • Zvýšit prodeje realizované přes web
  • Pozitivně ovlivnit zisky majitele webových stránek

Dobrý copywriter umí dělat linkbuilding

Psaní textů není jen o vytvoření zajímavého obsahu. Tvoříme ho také proto, abychom mohli weby mezi sebou efektivně a užitečně propojovat pomocí zpětných odkazů. Pokud je copywriter zdatný, tak dokáže pracovat s analýzou klíčových slov a podle ní dělat také odkazy. Ideální je, pokud dokáže poznat, které weby jsou tématicky příbuzné a ví, jak propojit například web, který provozuje realitní kancelář s webem stěhováků a naopak se vyhne prolinkování mezi nevhodnými weby. Navíc také musí vědět, že není úplně dobré dělat odkazy 1:1, tedy obousměrně prolinkovávat weby. Je zkrátka a dobré něco o této činnosti vědět a mít praxi.

TOP články